אבל מה את אוכלת? מתכונים טבעוניים לשליפה ברגעי האמת

טבעונות

תל אביב הוכתרה כ"העיר הטובה ביותר לטבעונים" ומתהדרת בשיעורי הצמיחה המרשימים באחוזי הטבעונים בישראל. למרות זאת, גם ב-2018 אנחנו מוצאים את עצמנו מחפשים תשובות מעניינות, מרתקות, חכמות ושנונות לשאלות כמו "אתה לא מרגיש חלש?", ו-"זה משביע אותך?" או "ומה עם דגים, מה, אפילו לא דג אחד?".

הכתבה הבאה היא פרי של השאלות הללו בדיוק. את הכתבה אתם יכולים לשמור בסימניות ולשלוף בכל פעם שאתם מתבקשים לענות על שאלה כמו: "ומה עם הילדים?" או "ואם בא לך סתם לחטוף משהו, מה את אוכלת?". אלו הם מתכוני דגל שניתן להציע, להכין ולשלוף בתוך דקות ספורות, והם מהווים רק את הפתיח לאינספור מתכונים נוספים שרק מחכים לשאלות כמו: "נו, אז מה אתכם בחג?".

שולפים ומכינים: מתכונים לכל מצב

כולנו מכירים את המצבים האלו. למרבה הצער, דווקא ברגעי האמת אנחנו מתקשים לשלוף ממאגרי הזכרון את המתכונים הכי מדהימים. לפעמים, רק מתוך הצורך לתת את התשובה המנצחת שתפיל את השואל מהרגליים, אנחנו כבר לא בטוחים מה אנחנו רוצים לענות, וזה למרות שיש לנו מלאי עצום של מתכונים טעימים. בדיוק עבור הרגעים הללו ריכזנו אוסף של מתכונים לכל סיטואציה: מתכונים טבעוניים להכנה תוך דקות ספורות וכאלה שיהממו אתכם ואת כל מי שיטעם מהם.

זהו ה"גזור ושמור" של המתכונים הטבעוניים לרגעים של אחרי העבודה, להורים שרוצים למצוא מנות שיגרמו לילדים לבקש עוד, מנות משביעות לאלו שאוהבים לאכול ופשוט כאלה שיקצרו את המחמאות הכי מרגשות ששמעתם על אוכל.

מנות בשתי דקות? כן, זה אפשרי

אתם מגיעים הביתה גמורים מעייפות אבל מתים מרעב. פותחים את המקרר ושואלים את עצמכם את השאלה הקיומית: "מה אני אוכל עכשיו?" גדולתם של מתכונים טבעוניים יוצאת לאור דווקא כשמדובר במנות פשוטות, טעימות וקלות להכנה. המנות הטבעוניות הטובות ביותר הן תמיד אלו שאנחנו מכינים מתוך אהבה ובלי יותר מדי ציפיות… רובן נולדות באופן בלתי צפוי, דווקא ברגעים בהם אנחנו פתוחים לנסות דברים חדשים ומגלים את הטעם הנימוח, זה שתמיד חיפשנו.

כך למשל, קדרת שעועית לימה וירוקים עונתיים היא מנה אביבית מלאת בריאות ורכיבים מזינים, שנולדה מתוך אהבה אמיתית. שעועית הלימה היא טוויסט יצירתי לעלילה, מעוררת תיאבון ואת הקיבה. תוכלו לאלתר לתוכה כל גיוון שתרצו ולשמור על הרכיבים הבסיסיים, כך שהמנה תקבל מגוון סגנונות שכל אחד מהם הוא חוויה בפני עצמו.

בפינה התאילנדית: כדורים ברוטב קארי, קוקוס ובוטנים

יש את אלו שטסים לתאילנד ומעלים תמונות מגרות של מאכלים אקזוטיים ויש מי שמביא את תאילנד הביתה. אם הזמנתם חברים הביתה ואתם רוצים להדהים אותם עם המנה הטבעונית המפילה ביותר או ששוב ההורים מתלוננים שאתם לא אוכלים כמו שצריך, קארי, קוקוס ובוטנים הם החומרים האידאליים שימסו את לב המשפחה והחברים, ובעיקר יהפכו את הקיבה שלהם לסובלנית יותר.

שילוב טעמי הקארי והקוקוס הופכים את המנה לטעימה קטנה מגן העדן בלי לצאת מהמטבח ולפעמים אפילו בלי לקום מהשולחן. תאילנד? קטן עליכם.

אבל מה עם הילד?

כמה פעמים שמעתם את הסבים והסבתות מתלוננים "אבל מה הילד שלך אוכל??". בואו נודה בזה: ילדים אוהבים אוכל טעים, ובצדק. הם לא יאכלו מה שלא טעים להם, ודווקא הם יכולים להיות הדוגמה הטובה ביותר לכך שאוכל טבעוני מושקע, מזין ובריא יכול להיות גם טעים!

את מנת בולונז עדשים כתומות הילדים שלכם לא ישכחו במשך הרבה זמן, ואפילו יתחילו לנדנד לסבא וסבתא שיכינו אותה. חברים של הילדים המגיעים לביקור מתאהבים במנה ומעבירים הלאה את קסמיו של המטבח הטבעוני והטעים. בלי להשקיע שעות ארוכות במטבח רק בשביל לראות צלחת כמעט מלאה בתום הארוחה ובלי לבקש מהילדים שיקחו "רק עוד ביס אחד". את הסיר הזה תראו ריק בסוף היום.

מושחתים: אצבעות פילו במילוי שוקולד לבן עם נוגט ואגוזים

אלו שמגדירים את עצמם "אוהבים לאכול" הרבה פעמים לא יודעים מה הם מפסידים. אצבעות הפילו הן ההפתעה הכי ממכרת שתוכלו להעניק למי שחושב שטבעונות היא בעיקר חסה. אצבעות פילו במילוי שוקולד לבן עם נוגט ואגוזים מצריכות השקעה מינימלית והתוצאה – פינוק מענג הגורם להתמכרות.

אז בכל פעם בה אתם מוצאים את עצמכם מהרהרים למציאת מתכון החלומות המושלם, רצוי להחזיק בצד מספר מתכונים מנצחים ולחשוף אותם בזמן אמת.