מוטיבציה לאימון כושר

מוטיבציה לאימון כושר

5 ביוני 2018 0 מאת ירון מור

כל מי שאי פעם התחיל להתאמן, יודע עד כמה המוטיבציה חשובה. להיכנס לכושר זה קשה. בין אם לפני כן היינו בטטות כורסה ולא זזנו יותר מדי, ובין אם כן השתתפנו קצת בשיעורי ספורט בתיכון אבל הפעם החלטנו לקחת את זה ברצינות.

הגוף עובר מהפך וזה קשה. קשה לעשות דיאטה או להיכנס לאורח חיים בריא וקשה לוותר על מאכלים אהובים. קשה לפתח שרירים או כשכואבות הרגליים בריצה, קשה לקום מוקדם בבוקר או לקום מהספה בערב ובעיקר קשה לשנות הרגלים. לכן המוטיבציה כל כך חשובה. ברגע שיש לנו מוטיבציה לעשות את כל הדברים הקשים הללו, הם הופכים להרבה יותר קלים.

מה יכול לשמש לנו כמוטיבציה?

כל דבר שיעזור לנו לעשות פעולה. זה יכול להיות הקיץ שמתקרב והרצון שלנו להיכנס לבגד הים שבעונה שעברה לא נראה עלינו טוב. זה יכול להיות ג'ינס שמחכה לנו בארון עוד מלפני הלידות. זה יכול להיות משקל יעד או המשקל הישן שלנו ובעצם כל מה שיכול לעמוד לנגד עינינו.

איך הופכים את המוטיבציה להנעה לפעולה?

צעד צעד. אם משקל היעד שלנו רחוק מדי מאיתנו, אנחנו לא נצליח לראות את עצמנו מגיעים אליו והמוטיבציה תעלם. אנו צריכים לפרק את המטרה שלנו לגורמים ובכך לשמור עליה כל הזמן. בדרך למשקל היעד נצטרך לקבוע משקלי ביניים כשבכל פעם שאנחנו מגיעים לאחד מהם אנו מריעים לעצמנו. בסופו של דבר אנחנו נגיע למשקל היעד, נסתכל לאחור ונראה את התהליך הארוך שעברנו.

מה עוד יכול לעזור לנו לשמר את המוטיבציה?

הדברים שהוכחו כמועילים בשמירת המוטיבציה הם אימון עם חבר, תשלום חודשי לחדר כושר (אחרי שמשלמים "חבל" לא לנצל את המנוי) וכמובן אימון עם מאמן כושר אישי. מאמן כושר אישי גם מקבל מאיתנו תשלום, ככה שמה שעובר עם חדרי הכושר עובד גם פה, וגם מכיר אותנו אישית, יודע על איזו נקודות ללחוץ ומה ישאיר אותנו מפוקסים. אימון קבוע עם מאמן כושר אישי נכנס לנו ללו"ז וגורם לנו להתרגל לשגרה חדשה ולהתמכרות.